LARA ENGINEERING werktuigbouwkundig sterkteberekening bureau | Wensenkampsweg 1 9541EB Vlagtwedde
0599 743700
info@lara-engineering.nl

sterkteberekening deuvels A2 tunnel

sterkteberekening deuvels A2 tunnel

sterkteberekening deuvels A2 tunnel


In opdracht van en in samenwerking met RVS NON FERRO heeft LARA Engineering BV de deuvels ge-engineerd en de bijbehorende sterkteberekeningen gemaakt.

sterkteberekening deuvels A2 tunnel

sterkteberekening deuvels A2 tunnel

Mocht u in de nabije toekomst door deze tunnel rijden, sta dan even stil bij het feit dat
de tunnelelementen bijeengehouden worden door verbindingsdeuvels,
manufactuered by RVS NON FERRO
engineered byLARA Engineerng BV

 

Het doorrekenen op sterkte en stijfheid van verbindingsdeuvels, welke deuvels, de betonelementen bij elkaar moeten gaan houden van de aan te leggen Maastrichttunnel.

Het doorrekenen op sterkte en stijfheid van verbindingsdeuvels, welke deuvels,  de betonelementen bij elkaar moeten gaan houden van de aan te leggen Maastrichttunnel.

in opdracht van-

Deze enorme deuvels worden ingestort in de tunnelelementen, daar waar deze elementen aan elkaar aan moeten sluiten.

Deze enorme deuvels worden ingestort in de tunnelelementen, daar waar deze elementen aan elkaar aan moeten sluiten.

Omdat het wegdek naadloos (30mm voeg) dient te worden uitgevoerd, mag er geen beweging mogelijk zijn in verticale richting van het ene element tov het andere element.

Omdat het wegdek naadloos (30mm voeg) dient te worden uitgevoerd, mag er geen beweging mogelijk zijn in verticale richting van het ene element tov het andere element.

In opdracht van en in samenwerking met RVS NON FERRO heeft LARA Engineering BV de deuvels ge-engineerd en de bijbehorende sterkteberekeningen gemaakt.

In opdracht van en in samenwerking met RVS NON FERRO heeft LARA Engineering BV  de deuvels ge-engineerd en de bijbehorende sterkteberekeningen gemaakt.

Het uiteindelijke rekenmodel voor sterkteanalyse werd als definitief bestempeld na 10 try-outs

Het uiteindelijke rekenmodel voor sterkteanalyse werd als definitief bestempeld na 10 try-outs

de uiteindelijke afmetingen is 20 x 50 x 73 cm bij een gewicht van 125kg

de uiteindelijke afmetingen is 20 x 50 x 73 cm  bij een gewicht van 125kg

Hier zien we een assembly strength analysis van het actuele simulatiemodel (rekenmodel)Hier zien we een assembly strength analysis van het actuele simulatiemodel (rekenmodel)

sterkteberekeningen voor zowel statische als dynamische belastinggevallen

sterkteberekeningen voor zowel statische als dynamische belastinggevallen

materiaalspanningen en -vervormingen van het female gedeelte

materiaalspanningen en -vervormingen van het female gedeelte

optredende materiaalspanningen in kritieke zones van het male-gedeelte

optredende materiaalspanningen in kritieke zones van het male-gedeelte

gedetailleerd onderzoek naar piekspanningen en richtingsgerelateerde spanningen

gedetailleerd onderzoek naar piekspanningen en richtingsgerelateerde spanningen

Totaaloverzicht van de uitgebreide sterkteberekening rapportage

Totaaloverzicht van de uitgebreide sterkteberekening rapportage

De male-deuvel in levende lijve door RVS NON FERRO geproduceerd

De male-deuvel in levende lijve door RVS NON FERRO geproduceerd

De male-deuvel in levende lijve door RVS NON FERRO geproduceerd

De male-deuvel in levende lijve door RVS NON FERRO geproduceerd

ouwput uit het Limburgs Dagblad, foto- Harry Heuts

Bouwput uit het Limburgs Dagblad, foto- Harry Heuts

betonelementen van de tunnel

betonelementen  van de tunnel

kijkdag zaterdag 2 juni 2013

kijkdag zaterdag 2 juni 2013